Przedszkole Samorządowe nr 1 w Krzepicach

Oferta pomocy dla dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli i wychowawców

 

Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kłobucku, ul. ks. Ignacego Skorupki 46A,
tel. 34 317 27 57, e-mail: pppp@klobuck.pl, strona www: ppppklobuck.pl

 

 

Oferta pomocy dla dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów 

oraz nauczycieli i wychowawców

 

Poradnia udziela pomocy psychologicznej,pedagogicznej i logopedycznej

dzieciom i uczniom, ich rodzicom i nauczycielom z placówek oświatowych mających siedzibę na terenie powiatu kłobuckiego oraz w przypadku dzieci i ich rodziców nie uczęszczających do placówki zamieszkujących na terenie powiatu kłobuckiego.

 

Organizacja pracy Poradni:

Poradnia działa w ciągu całego roku kalendarzowego od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 – 18.00.

 

Korzystanie z pomocy Poradni jest dobrowolne i nieodpłatne.

 

Kadra pedagogiczna placówki to: psycholodzy, pedagodzy i logopedzi.

 

Poradnia udziela pomocy na wniosek rodziców dziecka bądź prawnych opiekunów,
a w przypadku ucznia pełnoletniego na jego wniosek.

 

Termin wizyty ustalić można telefonicznie lub osobiście w sekretariacie Poradni.

 

W celu ustalenia zajęć na terenie szkoły lub przedszkola należy wypełnić i dostarczyć
do Poradni druk pt. „Zgłoszenie zapotrzebowania na zajęcia zorganizowane w placówce”.

 

Formy realizacji zadań będą się odbywać w  ustalonej przez prowadzących i uczestników formie, w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej.

Zadanie, forma pomocy

 Osoby realizujące

Diagnozowanie i opiniowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości, zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży.

Wszyscy pracownicy

Terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych.

Wszyscy pracownicy

Orzekanie:

- o potrzebie kształcenia specjalnego

- o potrzebie nauczania indywidualnego

- o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego

- o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych

- o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.

Wszyscy pracownicy

Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:

- pomoc w opracowaniu i wdrażaniu Indywidualnych Programów Edukacyjno- Terapeutycznych

- udział w okresowej wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia.

Wszyscy pracownicy

Interwencja kryzysowa.

Wszyscy pracownicy

Wspieranie rodziców w rozpoznawaniu

i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży
oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych  i wychowawczych.

Wszyscy pracownicy

Wspieranie wychowawców w zakresie rozpoznawania u dzieci w wieku przedszkolnym dysharmonii rozwojowych.

Wszyscy pracownicy

Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży słabosłyszących i niesłyszących.

Anna Winter

Karolina Juszkiewicz

Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży słabowidzących i niewidomych.

Anna Winter

Anna Krakowian

Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży

z autyzmem, w tym Zespołem Aspergera.

Marta Jastrzębska

Iwona Nadaj

Diagnoza i terapia logopedyczna zaburzeń rozwoju mowy.

Agnieszka Kupczyńska

Magdalena Szuławska-Owczarek

Ilona Bęben

Stymulacja aparatu mowy z wykorzystaniem elektrostymulatora.

A. Kupczyńska

M. Szuławska-Owczarek

Wspieranie wychowawców lub logopedów przedszkolnych i szkolnych

w rozpoznawaniu deficytów kompetencji

i zaburzeń sprawności językowych.

Agnieszka Kupczyńska

Magdalena Szuławska-Owczarek

Ilona Bęben

 

Indywidualne wsparcie dla rodziców i dzieci z diagnozą afazji.

Agnieszka Kupczyńska

Magdalena Szuławska-Owczarek

Wsparcie indywidualne dla pedagogów i logopedów pracujących na terenie szkół i przedszkoli oraz rodziców – praca w stałych punktach konsultacyjnych.

Wszyscy pracownicy

Wsparcie placówek, szkół i przedszkoli – telefoniczny Punkt Konsultacyjny dla rodziców, nauczycieli i uczniów.

Wszyscy pracownicy.

Diagnoza Integracji Sensorycznej.

Katarzyna Chrzęstek

Badania przesiewowe pod kątem wad słuchu, wzroku i wymowy „Platforma zmysłów”.

Agnieszka Kupczyńska

Magdalena Szuławska-Owczarek

Diagnoza słuchu obwodowego i centralnego przetwarzania słuchowego (screeningowe badanie słuchu, SAT).

Beata Spyra

Agnieszka Kubara

Ilona Bęben

Małgorzata Orzeł

Terapia indywidualna EEG Biofeedback.

Anna Winter

Screeningowe badanie słuchu dla dzieci od 3 do 6 roku życia.

Ilona Bęben

Terapia metodą Johansena.

Ilona Bęben

Zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży

z autyzmem i zespołem Aspergera -Trening Umiejętności Społecznych (TUS).

Agnieszka Kubara

Marta Jastrzębska

Terapia metodą integracji sensorycznej (SI).

Katarzyna Chrzęstek

Konsultacje terapeutyczne.

Katarzyna Chrzęstek

Bezpośrednia pomoc dla dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem następujących zagadnień:-hierarchia wartości, postawy tolerancji i szacunku do drugiego człowieka,- budowanie poczucia własnej wartości,- pomoc w rozwiązywaniu problemów,- radzenia sobie ze stresem,- przeciwdziałanie agresji, radzenie sobie z agresją własną i innych,- adaptacja i integracja ze środowiskiem,- profilaktyka uzależnień,- podstawy dobrej komunikacji,- budowanie poczucia bezpieczeństwa w grupie,- tolerancja i przemoc,- bezpieczne korzystanie z komputera, bezpieczeństwo w sieci, zagrożenia związane z cyberprzemocą,- ochrona zdrowia psychicznego,-integracja grupy,- wspierania i rozwijanie uczniów zdolnych.

Wszyscy pracownicy

Poradnictwo dotyczące kierunku dalszego kształcenia oraz planowania kariery zawodowej.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

 

Grupa edukacyjno-korekcyjne dla rodziców doświadczających przemocy w rodzinie.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

 

Spotkania informacyjno-edukacyjne dla rodziców dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.
Program zajęć profilaktycznych dla młodzieży zagrożonej uzależnieniem.

Sławomir Stefański

Zajęcia warsztatowe dla uczniów

Zajęcia warsztatowe dla uczniów

Autorski program zajęć psychoedukacyjnych przeznaczony dla młodzieży szkół średnich w tym zajęcia integracyjno-adaptacyjne.

Ewa Nieroba

Elżbieta Zalfresso-Jundziłło

„Klasa to nie samotna wyspa” - zajęcia warsztatowe dla uczniów.

Ewa Nieroba

Elżbieta Zalfresso-Jundziłło

„Osobowość ucznia, a predyspozycje do wykonywania zawodu”.

Ewa Nieroba

Elżbieta Zalfresso-Jundziłło

Socjoterapeutyczne zajęcia grupowe
dla młodzieży.

Ewa Nieroba

Elżbieta Zalfresso-Jundziłło

Zajęcia o tematyce śmierci i umierania dla uczniów.

Ewa Nieroba

Elżbieta Zalfresso-Jundziłło

„Razem możemy więcej”- zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

„Agresywnie czy asertywnie”- zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

 

„Zły dotyk” - zajęcia warsztatowe dla uczniów.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

„Nie nietolerancji”- zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów klas I - III szkoły podstawowej.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

„Na tropie uprzedzeń" -gra edukacyjna, która uświadamia rolę stereotypów
i uprzedzeń w postrzeganiu ludzi.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

„My wszyscy w naszej klasie”- zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

„Kilka słów o uzależnieniu”- zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

Poradnictwo dotyczące kierunku dalszego kształcenia i planowania kariery zawodowej.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

Marta Jastrzębska

„Motywacja kluczem do sukcesu w nauce” – zajęcia dla uczniów klas VII-VIII

Beata Spyra

Anna Krakowian

„Trening koncentracji uwagi dla dzieci
w wieku wczesnoszkolnym"- zajęcia warsztatowe (grupy do 15 osób).

Beata Spyra

Anna Krakowian

„Techniki wspomagające uczenie się” -zajęcia warsztatowe (od klasy IV szkoły podstawowej).

Beata Spyra

Anna Krakowian

„Każdy może być twórczy - rozwijamy kreatywność" - zajęcia rozwijające twórcze myślenie.

Beata Spyra

Anna Krakowian

„Świat multimediów” – warsztaty dostosowane do wieku odbiorców.

Anna Winter

„Loguj się z głową” – warsztaty dla dzieci i młodzieży dotyczące profilaktyki uzależnień cyfrowych (klasy: I-III; IV-VI; VII-VIII; ponadpodstawowe).

Patrycja Cieśla

 

Zajęcia warsztatowe dla dzieci ,,AFA-PORT" (wiek przedszkolny i szkolny).

Agnieszka Kupczyńska

Magdalena Szuławska-Owczarek

 

 

Pogadanki i warsztaty dla rodziców

Pogadanki i warsztaty dla rodziców

„Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym?”
„Depresja wśród dzieci i młodzieży.”

Ewa Nieroba

„Dzieci i młodzież w cyfrowym świecie.”

Ewa Nieroba

„Zapobieganie uzależnieniom od narkotyków wśród dzieci i młodzieży.”

Iwona Nadaj

Grupa edukacyjno-korekcyjna dla rodziców doświadczających przemocy w rodzinie.

Iwona Nadaj

Pomoc rodzinom z problemem przemocy.

Iwona Nadaj

Sławomir Stefański

„Kształtowanie kompetencji wychowawczych” - grupa wsparcia dla rodziców dzieci młodszych.

Iwona Nadaj

Anna Winter

„Prawidłowe relacje między rodzicem
a dzieckiem.”

Anna Winter

„Nagradzać czy karać? O nagrodach, karach i konsekwencjach” (dla rodziców dzieci
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym).

Anna Winter

„Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie I szkoły podstawowej.”

Anna Winter

E-uzależnienia wśród uczniów - jak im przeciwdziałać?”

Anna Winter

Indywidualne konsultacje oraz instruktaże
do pracy z uczniami słabowidzącymi
i niewidomymi.

Anna Winter

Indywidualne konsultacje oraz instruktaże
do pracy z uczniami słabosłyszącymi i niesłyszącymi.

Anna Winter

Konsultacje dla rodziców na temat wspierania rozwoju małego dziecka.

Beata Spyra

Anna Krakowian

Konsultacje dla rodziców młodzieży szkół średnich na temat problemów szkolnych i rodzinnych.

Jolanta Świerk

Doskonalenie umiejętności wychowawczych rodziców - pomoc indywidualna.

Jolanta Świerk

„Profilaktyka uzależnień cyfrowych”.

Patrycja Cieśla

Konsultacje indywidualne dla rodziców dzieci nadużywających mediów cyfrowych.

Patrycja Cieśla

„Okresy sensytywne w rozwoju dziecka – kiedy najskuteczniej rozwijać umiejętności” - dla rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym.

Agnieszka Kubara

Indywidualne konsultacje dla rodziców prowadzone na podstawie metod wychowawczych Pozytywnej Dyscypliny.

Agnieszka Kubara

„Dobry rodzic – dobry start” – warsztaty dla rodziców na terenie Poradni.
"Zamiast klapsa: Jak z miłością i szacunkiem wyznaczać granice dziecku"- warsztaty dla rodziców na terenie Poradni.

Karolina Juszkiewicz

Szkolenia „on-line” dla rodziców uczniów dotyczące:- sposobów radzenia sobie dzieci z izolacją i brakiem kontaktów z rówieśnikami- motywowania dzieci do nauki- stanów depresyjnych- uzależnień, w tym e-uzależnień

Marta Jastrzębska

Agnieszka Kubara

Iwona Nadaj

Ewa Nieroba

Patrycja Cieśla

Profilaktyczne punkty konsultacyjne dla rodziców dzieci w wieku (0-3).

Agnieszka Kupczyńska

Magdalena Szuławska-Owczarek

Szkolenia Rady Pedagogicznej

Szkolenia Rady Pedagogicznej

„Jak czytać opinie i orzeczenia?”

Wszyscy pracownicy

„Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów?”

Małgorzata Orzeł

„Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli.”

Ewa Nieroba

Elżbieta Zalfresso-Jundziłło

„Postępowanie wobec ucznia przejawiającego zachowania” suicydalne.”

Ewa Nieroba

Elżbieta Zalfresso-Jundziłło

Zajęcia o tematyce śmierci i umierania.

Ewa Nieroba

Elżbieta Zalfresso-Jundziłło

„Depresja wśród dzieci i młodzieży.”

Ewa Nieroba

„Dzieci i młodzież w cyfrowym świecie.”

Ewa Nieroba

„Model pracy z dzieckiem/uczniem słabowidzącym i niewidomym.”

Anna Winter

„Model pracy z dzieckiem/uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym.”

Anna Winter

„Włączanie uczniów niepełnosprawnych do zespołu klasowego.”

Anna Winter

„Jak postępować z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu
 i pisaniu?” (dla nauczycieli szkół podstawowych).

Anna Winter

E-uzależnienia wśród uczniów - jak im przeciwdziałać?”

„Postępowanie z uczniem ze spektrum autyzmu”.

Marta Jastrzębska

Iwona Nadaj

„Pozytywna dyscyplina w przedszkolu – podstawowe idee, komunikacja w Pozytywnej Dyscyplinie”.

Agnieszka Kubara

„Pozytywna dyscyplina w przedszkolu – rozwój samoregulacji i uczenia się społeczno-emocjonalnego”.

Agnieszka Kubara

„Sensoryczne dziecko w przedszkolu. Jak wspierać rozwój procesów sensorycznych w warunkach przedszkolnych” (dla nauczycieli wychowania  przedszkolnego).

Katarzyna Chrzęstek

„Zaburzenia sensoryczne a koncentracja dzieci podczas lekcji” (dla nauczycieli nauczania  początkowego).

Katarzyna Chrzęstek

„Jak wspierać dziecko w prawidłowym rozwoju fizycznym i poprawianiu jego koncentracji na lekcjach” (dla nauczycieli nauczania  początkowego).

Katarzyna Chrzęstek

 

 

     

Przedstawiona oferta jest propozycją Poradni. Istnieje możliwość uzgodnienia tematów
i form pomocy w zależności od aktualnych potrzeb Placówki czy też dostosowania tematu do grupy wiekowej.