Statystyki
- Odwiedziny: 452151
- Do końca roku: 230 dni
- Do wakacji: 37 dni
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kłobucku, ul. ks. Ignacego Skorupki 46A,
tel. 34 317 27 57, e-mail: pppp@klobuck.pl, strona www: ppppklobuck.pl
Oferta pomocy dla dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów
oraz nauczycieli i wychowawców
Poradnia udziela pomocy psychologicznej,pedagogicznej i logopedycznej
dzieciom i uczniom, ich rodzicom i nauczycielom z placówek oświatowych mających siedzibę na terenie powiatu kłobuckiego oraz w przypadku dzieci i ich rodziców nie uczęszczających do placówki zamieszkujących na terenie powiatu kłobuckiego.
Organizacja pracy Poradni:
Poradnia działa w ciągu całego roku kalendarzowego od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 – 18.00.
Korzystanie z pomocy Poradni jest dobrowolne i nieodpłatne.
Kadra pedagogiczna placówki to: psycholodzy, pedagodzy i logopedzi.
Poradnia udziela pomocy na wniosek rodziców dziecka bądź prawnych opiekunów,
a w przypadku ucznia pełnoletniego na jego wniosek.
Termin wizyty ustalić można telefonicznie lub osobiście w sekretariacie Poradni.
W celu ustalenia zajęć na terenie szkoły lub przedszkola należy wypełnić i dostarczyć
do Poradni druk pt. „Zgłoszenie zapotrzebowania na zajęcia zorganizowane w placówce”.
Formy realizacji zadań będą się odbywać w ustalonej przez prowadzących i uczestników formie, w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej.
Zadanie, forma pomocy |
Osoby realizujące |
|
Diagnozowanie i opiniowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości, zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży. |
Wszyscy pracownicy |
|
Terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych. |
Wszyscy pracownicy |
|
Orzekanie: - o potrzebie kształcenia specjalnego - o potrzebie nauczania indywidualnego - o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego - o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych - o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. |
Wszyscy pracownicy |
|
Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: - pomoc w opracowaniu i wdrażaniu Indywidualnych Programów Edukacyjno- Terapeutycznych - udział w okresowej wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia. |
Wszyscy pracownicy |
|
Interwencja kryzysowa. |
Wszyscy pracownicy |
|
Wspieranie rodziców w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży |
Wszyscy pracownicy |
|
Wspieranie wychowawców w zakresie rozpoznawania u dzieci w wieku przedszkolnym dysharmonii rozwojowych. |
Wszyscy pracownicy |
|
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży słabosłyszących i niesłyszących. |
Anna Winter Karolina Juszkiewicz |
|
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży słabowidzących i niewidomych. |
Anna Winter Anna Krakowian |
|
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży z autyzmem, w tym Zespołem Aspergera. |
Marta Jastrzębska Iwona Nadaj |
|
Diagnoza i terapia logopedyczna zaburzeń rozwoju mowy. |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek Ilona Bęben |
|
Stymulacja aparatu mowy z wykorzystaniem elektrostymulatora. |
A. Kupczyńska M. Szuławska-Owczarek |
|
Wspieranie wychowawców lub logopedów przedszkolnych i szkolnych w rozpoznawaniu deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych. |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek Ilona Bęben
|
|
Indywidualne wsparcie dla rodziców i dzieci z diagnozą afazji. |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek |
|
Wsparcie indywidualne dla pedagogów i logopedów pracujących na terenie szkół i przedszkoli oraz rodziców – praca w stałych punktach konsultacyjnych. |
Wszyscy pracownicy |
|
Wsparcie placówek, szkół i przedszkoli – telefoniczny Punkt Konsultacyjny dla rodziców, nauczycieli i uczniów. |
Wszyscy pracownicy. |
|
Diagnoza Integracji Sensorycznej. |
Katarzyna Chrzęstek |
|
Badania przesiewowe pod kątem wad słuchu, wzroku i wymowy „Platforma zmysłów”. |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek |
|
Diagnoza słuchu obwodowego i centralnego przetwarzania słuchowego (screeningowe badanie słuchu, SAT). |
Beata Spyra Agnieszka Kubara Ilona Bęben Małgorzata Orzeł |
|
Terapia indywidualna EEG Biofeedback. |
Anna Winter |
|
Screeningowe badanie słuchu dla dzieci od 3 do 6 roku życia. |
Ilona Bęben |
|
Terapia metodą Johansena. |
Ilona Bęben |
|
Zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera -Trening Umiejętności Społecznych (TUS). |
Agnieszka Kubara Marta Jastrzębska |
|
Terapia metodą integracji sensorycznej (SI). |
Katarzyna Chrzęstek |
|
Konsultacje terapeutyczne. |
Katarzyna Chrzęstek |
|
Bezpośrednia pomoc dla dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem następujących zagadnień:-hierarchia wartości, postawy tolerancji i szacunku do drugiego człowieka,- budowanie poczucia własnej wartości,- pomoc w rozwiązywaniu problemów,- radzenia sobie ze stresem,- przeciwdziałanie agresji, radzenie sobie z agresją własną i innych,- adaptacja i integracja ze środowiskiem,- profilaktyka uzależnień,- podstawy dobrej komunikacji,- budowanie poczucia bezpieczeństwa w grupie,- tolerancja i przemoc,- bezpieczne korzystanie z komputera, bezpieczeństwo w sieci, zagrożenia związane z cyberprzemocą,- ochrona zdrowia psychicznego,-integracja grupy,- wspierania i rozwijanie uczniów zdolnych. |
Wszyscy pracownicy |
|
Poradnictwo dotyczące kierunku dalszego kształcenia oraz planowania kariery zawodowej. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański
|
|
Grupa edukacyjno-korekcyjne dla rodziców doświadczających przemocy w rodzinie. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański
|
|
Spotkania informacyjno-edukacyjne dla rodziców dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. | ||
Program zajęć profilaktycznych dla młodzieży zagrożonej uzależnieniem. |
Sławomir Stefański |
|
Zajęcia warsztatowe dla uczniów |
Zajęcia warsztatowe dla uczniów |
|
Autorski program zajęć psychoedukacyjnych przeznaczony dla młodzieży szkół średnich w tym zajęcia integracyjno-adaptacyjne. |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Klasa to nie samotna wyspa” - zajęcia warsztatowe dla uczniów. |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Osobowość ucznia, a predyspozycje do wykonywania zawodu”. |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
Socjoterapeutyczne zajęcia grupowe |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
Zajęcia o tematyce śmierci i umierania dla uczniów. |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Razem możemy więcej”- zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Agresywnie czy asertywnie”- zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański
|
|
„Zły dotyk” - zajęcia warsztatowe dla uczniów. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Nie nietolerancji”- zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów klas I - III szkoły podstawowej. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Na tropie uprzedzeń" -gra edukacyjna, która uświadamia rolę stereotypów |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„My wszyscy w naszej klasie”- zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Kilka słów o uzależnieniu”- zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół ponadpodstawowych. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
Poradnictwo dotyczące kierunku dalszego kształcenia i planowania kariery zawodowej. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański Marta Jastrzębska |
|
„Motywacja kluczem do sukcesu w nauce” – zajęcia dla uczniów klas VII-VIII |
Beata Spyra Anna Krakowian |
|
„Trening koncentracji uwagi dla dzieci |
Beata Spyra Anna Krakowian |
|
„Techniki wspomagające uczenie się” -zajęcia warsztatowe (od klasy IV szkoły podstawowej). |
Beata Spyra Anna Krakowian |
|
„Każdy może być twórczy - rozwijamy kreatywność" - zajęcia rozwijające twórcze myślenie. |
Beata Spyra Anna Krakowian |
|
„Świat multimediów” – warsztaty dostosowane do wieku odbiorców. |
Anna Winter |
|
„Loguj się z głową” – warsztaty dla dzieci i młodzieży dotyczące profilaktyki uzależnień cyfrowych (klasy: I-III; IV-VI; VII-VIII; ponadpodstawowe). |
Patrycja Cieśla
|
|
Zajęcia warsztatowe dla dzieci ,,AFA-PORT" (wiek przedszkolny i szkolny). |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek |
|
|
||
Pogadanki i warsztaty dla rodziców |
Pogadanki i warsztaty dla rodziców |
|
„Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym?” | ||
„Depresja wśród dzieci i młodzieży.” |
Ewa Nieroba |
|
„Dzieci i młodzież w cyfrowym świecie.” |
Ewa Nieroba |
|
„Zapobieganie uzależnieniom od narkotyków wśród dzieci i młodzieży.” |
Iwona Nadaj |
|
Grupa edukacyjno-korekcyjna dla rodziców doświadczających przemocy w rodzinie. |
Iwona Nadaj |
|
Pomoc rodzinom z problemem przemocy. |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Kształtowanie kompetencji wychowawczych” - grupa wsparcia dla rodziców dzieci młodszych. |
Iwona Nadaj Anna Winter |
|
„Prawidłowe relacje między rodzicem a dzieckiem.” |
Anna Winter |
|
„Nagradzać czy karać? O nagrodach, karach i konsekwencjach” (dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym). |
Anna Winter |
|
„Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie I szkoły podstawowej.” |
Anna Winter |
|
„E-uzależnienia wśród uczniów - jak im przeciwdziałać?” |
Anna Winter |
|
Indywidualne konsultacje oraz instruktaże |
Anna Winter |
|
Indywidualne konsultacje oraz instruktaże |
Anna Winter |
|
Konsultacje dla rodziców na temat wspierania rozwoju małego dziecka. |
Beata Spyra Anna Krakowian |
|
Konsultacje dla rodziców młodzieży szkół średnich na temat problemów szkolnych i rodzinnych. |
Jolanta Świerk |
|
Doskonalenie umiejętności wychowawczych rodziców - pomoc indywidualna. |
Jolanta Świerk |
|
„Profilaktyka uzależnień cyfrowych”. |
Patrycja Cieśla |
|
Konsultacje indywidualne dla rodziców dzieci nadużywających mediów cyfrowych. |
Patrycja Cieśla |
|
„Okresy sensytywne w rozwoju dziecka – kiedy najskuteczniej rozwijać umiejętności” - dla rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym. |
Agnieszka Kubara |
|
Indywidualne konsultacje dla rodziców prowadzone na podstawie metod wychowawczych Pozytywnej Dyscypliny. |
Agnieszka Kubara |
|
„Dobry rodzic – dobry start” – warsztaty dla rodziców na terenie Poradni. | ||
"Zamiast klapsa: Jak z miłością i szacunkiem wyznaczać granice dziecku"- warsztaty dla rodziców na terenie Poradni. |
Karolina Juszkiewicz |
|
Szkolenia „on-line” dla rodziców uczniów dotyczące:- sposobów radzenia sobie dzieci z izolacją i brakiem kontaktów z rówieśnikami- motywowania dzieci do nauki- stanów depresyjnych- uzależnień, w tym e-uzależnień |
Marta Jastrzębska Agnieszka Kubara Iwona Nadaj Ewa Nieroba Patrycja Cieśla |
|
Profilaktyczne punkty konsultacyjne dla rodziców dzieci w wieku (0-3). |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek |
|
Szkolenia Rady Pedagogicznej |
Szkolenia Rady Pedagogicznej |
|
„Jak czytać opinie i orzeczenia?” |
Wszyscy pracownicy |
|
„Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów?” |
Małgorzata Orzeł |
|
„Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli.” |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Postępowanie wobec ucznia przejawiającego zachowania” suicydalne.” |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
Zajęcia o tematyce śmierci i umierania. |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Depresja wśród dzieci i młodzieży.” |
Ewa Nieroba |
|
„Dzieci i młodzież w cyfrowym świecie.” |
Ewa Nieroba |
|
„Model pracy z dzieckiem/uczniem słabowidzącym i niewidomym.” |
Anna Winter |
|
„Model pracy z dzieckiem/uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym.” |
Anna Winter |
|
„Włączanie uczniów niepełnosprawnych do zespołu klasowego.” |
Anna Winter |
|
„Jak postępować z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu |
Anna Winter |
|
„Postępowanie z uczniem ze spektrum autyzmu”. |
Marta Jastrzębska Iwona Nadaj |
|
„Pozytywna dyscyplina w przedszkolu – podstawowe idee, komunikacja w Pozytywnej Dyscyplinie”. |
Agnieszka Kubara |
|
„Pozytywna dyscyplina w przedszkolu – rozwój samoregulacji i uczenia się społeczno-emocjonalnego”. |
Agnieszka Kubara |
|
„Sensoryczne dziecko w przedszkolu. Jak wspierać rozwój procesów sensorycznych w warunkach przedszkolnych” (dla nauczycieli wychowania przedszkolnego). |
Katarzyna Chrzęstek |
|
„Zaburzenia sensoryczne a koncentracja dzieci podczas lekcji” (dla nauczycieli nauczania początkowego). |
Katarzyna Chrzęstek |
|
„Jak wspierać dziecko w prawidłowym rozwoju fizycznym i poprawianiu jego koncentracji na lekcjach” (dla nauczycieli nauczania początkowego). |
Katarzyna Chrzęstek |
|
|
|
|
Przedstawiona oferta jest propozycją Poradni. Istnieje możliwość uzgodnienia tematów
i form pomocy w zależności od aktualnych potrzeb Placówki czy też dostosowania tematu do grupy wiekowej.