Przedszkole Samorządowe nr 1 w Krzepicach

5.04- 9.04.2021 r. Temat tygodnia :,,Dzień i noc "

PIATEK 9.04.21 r.Temat dnia,, Ogień''

Zajęcia badawcze - wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej pt.,,OGIEŃ''

 

Ogień , jak wiecie, ma mnóstwo zalet,

daje mi światło, gdy świecę palę,

ciepłem z komina pokój ogrzewa,

służy, gdy obiad gotować trzeba,

Ostrożnie jego przyjmuję dary,

bo nawet iskra wznieca pożary.

 

- rozmowa na temat wiersza , ognia- wyjaśnienie dziecku, ogień daje ciepło i światło, ale trzeba się z nim obchodzić bardzo bezpiecznie, bo może to być przyczyną pożaru

- wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 64- 65- sześciolatki

- przypomnienie numerów alarmowych z uwzględnieniem numeru do Straży Pożarnej- 998

 

Zajęcia plastyczne - wykonanie ilustracji związanej z ogniem, strażą pożarną farbami plakatowymi.

 

-

 

CZWARTEK 8.04. 21 r. Temat dnia ,, Po nocy będzie dzień''

 

Zabawy dydaktyczne - zabawy z gazetami - dzieci zaznaczają literki N,J oraz te, które wcześniej poznały.

- wyszukiwanie zdjęć pejzaży z gazet o tematyce nocy i dnia pocięcie ich na części i układanie obrazka w całość

Zajęcia matematyczne - wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 62-63 sześciolatki

wyklaskiwanie sylab w wyrazach noc,słońce, gwiazdy, niebo ,księżyc - czterolatki

 

Słuchanie i nauka piosenki ,,Promyk słońca''

https://www.youtube.com/watche?v=KK8dHGsQ5fk

 

ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK

 

Bywa kulisty,

bywa jak rożek

pojawia się nocą,

w srebrzystym kolorze............księżyc

 

Rozsypane po niebie nocą,

w złocistym kolorze

do nas migocą.......gwiazdy

 

Żółte, okrągłe

wysoko na niebie,

wysyła promyki,

do mnie i do Ciebie........słońce

 

ŚRODA 7.04.21 r.Temat dnia,,Kto nie śpi nocą?''

 

Kto nie śpi w nocy?

U. Piotrowska

Trampolinek dowiedział się, że są takie zwierzęta, które lubią noc. I koniecznie chciał któreś z nich spotkać.

-Dzisiaj nie pójdę spać!- postanowił.

Przygotował kanapki, termos z ciepłą herbatą, kocyk oraz latarkę i poszedł do przedszkolnego ogródka. Usiadł na ławce pod drzewem, otulił się kocem i czekał.

Najpierw podziwiał księżyc, który wyglądał jak pyszny rogalik, potem, obserwował gwiazdy, a one migotały i migotały.

-O! -zawołał. -znalazłem Wielki Wóz na niebie.

-Hu, hu, któż to w nocy hałasuje, hu, hu? -odezwał się jakiś pohukujący głos.

Trampolinka tak wystraszyło to pohukiwanie, że aż podskoczył i schował się pod ławkę.

-Przepraszam, hej hop, a kto pyta?

I wtedy na ziemię sfrunął duży ptak. Trampolinek zobaczył wpatrzone w siebie wielkie oczy, okrągłą, ruchliwą głowę i domyślił się, że stanęła przed nim Sowa.

-Czy nie powinieneś teraz spać, Trampolinku, hu, hu?- zapytała pomagając mu wyjść spod ławki. -Słyszałam cię daleko, daleko stąd.

-Naprawdę? -zdziwił się Trampolinek.

-Naprawdę. Mam bardzo dobry słuch. Słyszę nawet najmniejszy szmer.

-A ja w ogóle nie słyszałem, jak pani przyleciała.

Sowa rozejrzała się uważnie dookoła, żeby sprawdzić, czy nikogo obcego nie ma w pobliżu, i powiedziała:

-Zdradzę ci pewien sekret. Moje pióra są otoczone puchem i dzięki niemu nie słychać, jak frunę, hu, hu.

-Też chciałbym poruszać się tak cichutko -westchnął Trampolinek.

Zrobił ostrożnie kilka kroków, a tu zaskrzypiała podeszwa w buciki, a tu zaszeleściło ubranko, a tu potrącił kamyk. Zrobiło mu się z tego powodu bardzo smutno.

-Nie martw się Trampolinku -pocieszyła go Sowa. -Latam bezszelestnie, ale nie potrafię skakać na trampolinie tak jak ty, hu, hu.

I odleciła, a Trampolinekm znowu został sam. Zjadł wszystkie kanapki i wypił herbatę. Trochę mu się nudziło, więc włączył latarkę i kierował światło raz na drzewo, raz na trampolinę, raz na huśtawki.

I gdy tak bawił się latarką, przyleciały ćmy.

-Jejku, jejku! -wołały -jakie zaczarowane światło!

Przysiadły na latarce, rozłożyły skrzydełka na boki i plotkowały jak nakręcone. A jedna połaskotała Trampolinka skrzydełkiem w policzek i wyszeptała do ucha:

Opowiem ci tylko tyle:

Ćmy to są nocne motyle,

Do światła pędzą jak strzały,

Więc zgaś latarkę, mój mały.

Nagle latarka zaczęła sama gasnąć i ćmy odleciały, a księżyc pokazywał im drogę.

-Och, nie mam już światła. Teraz trudno będzie wrócić do sali.

-Nic się nie martw, łaa -usłyszał nagle swojego przyjaciela, pluszowego Tygryska. -Przyszedłem po ciebie, bo też dobrze widzę w nocy.

-Hej, hop, Tygrysku -zdumiał się Trampolinek. -Nie słyszałem, jak nadchodzisz.

-Bo potrafię skradać się bez szelestu ,łaa -zaryczał z dumą Tygrysek.

-Ale głos masz bardzo, bardzo donośny -pokiwał głową Trampolinek.

I poszli do przedszkola. W sali było cichutko, tylko Zajączek pochrapywał. Ciekawe czy sowa to słyszała?

 

Porozmawiajmy z dzieckiem: Co widział Trampolinek na niebie w nocy?; Czy znasz jesze jakieś zwierzę, które lubi noc?.

 

 - dzieci moga narysować zwierzątka ,które  występują w opowiadaniu i tworzyć podpisy podejmując próby czytania.

 

- wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 60- 61.sześciolatki

- wykonanie ilustracji do opowiadania - czterolatki.

 

 

Żródło: Podręcznik metodyczny cz.2 „Nowa Trampolina” s.124-125.

 

 

WTOREK 6.06.21 r.Temat dnia -,,Co robi Trampolinek"

 

Zajęcia przygotowanie do nauki pisania i czytania - omówienie obrazków przedstawiających Trampolinka nocą i o poranku. Chętne dzieci sześcioletnie czytają tekst przy obrazkach.

 

Wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 56 i 57

Wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 58

Ćwiczenia grafomotoryczne dla dzieci młodszych i starszych - wykonanie napisu NOC na kartce A4, wyklejanie napisu plasteliną, kolorowymi nićmi.

Wykonanie ćwiczenia KP3 strona 59 dzieci czteroletnie

 

Zajęcia plastyczne - wykonanie ilustracji farbami plakatowymi o tematyce ,,Gwieżdziste niebo''.