Statystyki
- Odwiedziny: 453014
- Do końca roku: 228 dni
- Do wakacji: 35 dni
PIATEK 9.04.21 r.Temat dnia,, Ogień''
Zajęcia badawcze - wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej pt.,,OGIEŃ''
Ogień , jak wiecie, ma mnóstwo zalet,
daje mi światło, gdy świecę palę,
ciepłem z komina pokój ogrzewa,
służy, gdy obiad gotować trzeba,
Ostrożnie jego przyjmuję dary,
bo nawet iskra wznieca pożary.
- rozmowa na temat wiersza , ognia- wyjaśnienie dziecku, ogień daje ciepło i światło, ale trzeba się z nim obchodzić bardzo bezpiecznie, bo może to być przyczyną pożaru
- wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 64- 65- sześciolatki
- przypomnienie numerów alarmowych z uwzględnieniem numeru do Straży Pożarnej- 998
Zajęcia plastyczne - wykonanie ilustracji związanej z ogniem, strażą pożarną farbami plakatowymi.
-
CZWARTEK 8.04. 21 r. Temat dnia ,, Po nocy będzie dzień''
Zabawy dydaktyczne - zabawy z gazetami - dzieci zaznaczają literki N,J oraz te, które wcześniej poznały.
- wyszukiwanie zdjęć pejzaży z gazet o tematyce nocy i dnia pocięcie ich na części i układanie obrazka w całość
Zajęcia matematyczne - wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 62-63 sześciolatki
wyklaskiwanie sylab w wyrazach noc,słońce, gwiazdy, niebo ,księżyc - czterolatki
Słuchanie i nauka piosenki ,,Promyk słońca''
https://www.youtube.com/watche?v=KK8dHGsQ5fk
ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK
Bywa kulisty,
bywa jak rożek
pojawia się nocą,
w srebrzystym kolorze............księżyc
Rozsypane po niebie nocą,
w złocistym kolorze
do nas migocą.......gwiazdy
Żółte, okrągłe
wysoko na niebie,
wysyła promyki,
do mnie i do Ciebie........słońce
ŚRODA 7.04.21 r.Temat dnia,,Kto nie śpi nocą?''
Kto nie śpi w nocy?
U. Piotrowska
Trampolinek dowiedział się, że są takie zwierzęta, które lubią noc. I koniecznie chciał któreś z nich spotkać.
-Dzisiaj nie pójdę spać!- postanowił.
Przygotował kanapki, termos z ciepłą herbatą, kocyk oraz latarkę i poszedł do przedszkolnego ogródka. Usiadł na ławce pod drzewem, otulił się kocem i czekał.
Najpierw podziwiał księżyc, który wyglądał jak pyszny rogalik, potem, obserwował gwiazdy, a one migotały i migotały.
-O! -zawołał. -znalazłem Wielki Wóz na niebie.
-Hu, hu, któż to w nocy hałasuje, hu, hu? -odezwał się jakiś pohukujący głos.
Trampolinka tak wystraszyło to pohukiwanie, że aż podskoczył i schował się pod ławkę.
-Przepraszam, hej hop, a kto pyta?
I wtedy na ziemię sfrunął duży ptak. Trampolinek zobaczył wpatrzone w siebie wielkie oczy, okrągłą, ruchliwą głowę i domyślił się, że stanęła przed nim Sowa.
-Czy nie powinieneś teraz spać, Trampolinku, hu, hu?- zapytała pomagając mu wyjść spod ławki. -Słyszałam cię daleko, daleko stąd.
-Naprawdę? -zdziwił się Trampolinek.
-Naprawdę. Mam bardzo dobry słuch. Słyszę nawet najmniejszy szmer.
-A ja w ogóle nie słyszałem, jak pani przyleciała.
Sowa rozejrzała się uważnie dookoła, żeby sprawdzić, czy nikogo obcego nie ma w pobliżu, i powiedziała:
-Zdradzę ci pewien sekret. Moje pióra są otoczone puchem i dzięki niemu nie słychać, jak frunę, hu, hu.
-Też chciałbym poruszać się tak cichutko -westchnął Trampolinek.
Zrobił ostrożnie kilka kroków, a tu zaskrzypiała podeszwa w buciki, a tu zaszeleściło ubranko, a tu potrącił kamyk. Zrobiło mu się z tego powodu bardzo smutno.
-Nie martw się Trampolinku -pocieszyła go Sowa. -Latam bezszelestnie, ale nie potrafię skakać na trampolinie tak jak ty, hu, hu.
I odleciła, a Trampolinekm znowu został sam. Zjadł wszystkie kanapki i wypił herbatę. Trochę mu się nudziło, więc włączył latarkę i kierował światło raz na drzewo, raz na trampolinę, raz na huśtawki.
I gdy tak bawił się latarką, przyleciały ćmy.
-Jejku, jejku! -wołały -jakie zaczarowane światło!
Przysiadły na latarce, rozłożyły skrzydełka na boki i plotkowały jak nakręcone. A jedna połaskotała Trampolinka skrzydełkiem w policzek i wyszeptała do ucha:
Opowiem ci tylko tyle:
Ćmy to są nocne motyle,
Do światła pędzą jak strzały,
Więc zgaś latarkę, mój mały.
Nagle latarka zaczęła sama gasnąć i ćmy odleciały, a księżyc pokazywał im drogę.
-Och, nie mam już światła. Teraz trudno będzie wrócić do sali.
-Nic się nie martw, łaa -usłyszał nagle swojego przyjaciela, pluszowego Tygryska. -Przyszedłem po ciebie, bo też dobrze widzę w nocy.
-Hej, hop, Tygrysku -zdumiał się Trampolinek. -Nie słyszałem, jak nadchodzisz.
-Bo potrafię skradać się bez szelestu ,łaa -zaryczał z dumą Tygrysek.
-Ale głos masz bardzo, bardzo donośny -pokiwał głową Trampolinek.
I poszli do przedszkola. W sali było cichutko, tylko Zajączek pochrapywał. Ciekawe czy sowa to słyszała?
Porozmawiajmy z dzieckiem: Co widział Trampolinek na niebie w nocy?; Czy znasz jesze jakieś zwierzę, które lubi noc?.
- dzieci moga narysować zwierzątka ,które występują w opowiadaniu i tworzyć podpisy podejmując próby czytania.
- wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 60- 61.sześciolatki
- wykonanie ilustracji do opowiadania - czterolatki.
Żródło: Podręcznik metodyczny cz.2 „Nowa Trampolina” s.124-125.
WTOREK 6.06.21 r.Temat dnia -,,Co robi Trampolinek"
Zajęcia przygotowanie do nauki pisania i czytania - omówienie obrazków przedstawiających Trampolinka nocą i o poranku. Chętne dzieci sześcioletnie czytają tekst przy obrazkach.
Wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 56 i 57
Wykonanie ćwiczeń w KP4 strona 58
Ćwiczenia grafomotoryczne dla dzieci młodszych i starszych - wykonanie napisu NOC na kartce A4, wyklejanie napisu plasteliną, kolorowymi nićmi.
Wykonanie ćwiczenia KP3 strona 59 dzieci czteroletnie
Zajęcia plastyczne - wykonanie ilustracji farbami plakatowymi o tematyce ,,Gwieżdziste niebo''.