Przedszkole Samorządowe nr 1 w Krzepicach

04.05 - 08.05.2020 Na wiejskim podwórku

Piątek:

1.Edukacja ruchowa: Tańczymy taniec "Zygzak" z Lili i Plafem - film youtube" Piosenki dla dzieci :@Lili i Plaf i @WTGIBASY TV- piosenki dla dzieci"

www.youtube.com/watch?cc-JSEHK1V4w7k

2. Edukacja plastyczna: Wykonanie kotka z talerzyka papierowego lub wyciętego koła. (Zdjęcie pracy poniżej wśród zdjęć)

 

Czwartek:

1.Edukacja przyrodnicza: Zabawa dydaktyczna  na podstawie fimu na kanale youtube "Zwierzęta na wsi (odgłosy, zagadki, zadania)" cz.1- jak się nazywają młode dzieci zwierząt hodowlanych, jakie wydają odgłosy.

www.youtube.com/watch?v=42rkylrc0

2.Edukacja muzyczna: poznajemy instrumenty muzyczne - film na kanale youtube "Poznajemy instrumenty - muzyka dla dzieci - Przedszkole Profesora Szymona"

www.youtube.com/watch?v=5lrMLEOKFtQ

 

 

 Środa:

1.Edukacja językowa: Wysłuchanie wiersza"Czarna krowa" Natalii Usenko

czarna krowa w kropki bordo

wędrowała drogą.

Z przodu miała wielka głowę,

z tyłu miała ogon!

Przystanęła nad kałużą,

pochyliła głowę- 

Jedno oko miała żółte,

drugie fioletowe!

Rozpostarła wielkie skrzydła

(miała je na grzbiecie),

pofrunęła między chmury,

wrzeszcząc "ECIE PECIE"!!!

z najwyższego czubka drzewa

skakała na głowę,

zlizywała prosto z nieba

chmury waniliowe...

Tylko niech mi nikt nie mówi,

że krowa nie lata,

Bo się wszystko moze zdarzyć

w samym środku lata!

Rozmowa na temat wiersza, wskazanie w nim elementów humorystycznych:

- Jak wygladała krowa, o której jest mowa w wierszu?

- Jakiego koloru miała oczy?

- Co miała na grzbiecie?

- Co krowa robiła na czubku drzewa?

- Jaki smak miały chmury?

- Jakie imię mozna nadać takiej krowie?

- Jakie odgłosy mogłaby wydawać taka krowa?

2. Edukacja plastyczna: "Plastelinowa krowa" : lepienie z plasteliny krowy takiej jak występowała w wierszu (kolory plasteliny : czarny, bordowy, fioletowy i żółty). W lepieniu krowy pomoże filmik na youtube "Jak zrobić figurkę krowy z masy cukrowej na tort tutorial"

www.youtube.com/watch?v=dB4kS0Djb_M

 

Wtorek:

1.Edukacja jezykowa: Rozmowa skąd się bierze mleko? - obejrzenie filmu na kanale youtube "Bajka o mleku- Tajemnicza kuchnia, Ciufcia.pl"

 

Rozmowa na temat produktów mlecznych i ich znaczenia dla zdrowia.

Mleko:

- jest źródłem witamin

- dostarcza wapnia, które buduje i wzmacnia kości

- zabezpiecza zęby przed próchnicą

- chroni mózg

- reguluje pracę serca

- dostarcza białko na budowę mięśni

 www.youtube.com/watch?/c=oj1mHoVljk4

 

2. Edukacja zdrowotna; przygotowanie jogurtu bananowego - dziecko kroi banany i dodaje do zakupionego wcześniej jogurtu naturalnego. Zjada jogurt.

 

Poniedziałek:

1. Edukacja przyrodnicza - obejrzenie filmu na youtube ""Zwierzęta na wsi cz.2 (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zada

 www.youtube.com/watch?vCpcmvJTO5Gr

2. Edukacja językowa: Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej "Z wizytą na wsi"

Anulka pojechała z mamą i tatą na wies, żeby odwiedzić babcie i dziadka. Mieszka tam też kuzyn Anulki Jarek, który chodzi już do szkoły. 

 - Chodź Anulko, pokażę Ci nasze prosiaczki - powiedział Jarek. Mamy ich aż dwanaście!

Wziął dziewczynkę za rękę. A za nimi , hop, hop, hop, podskakiwał szczeniaczek Miłek i piskliwie poszczekiwał: hau, hau, hau. Po drodze zatrzymali się przy kurniku i Jarek dał Anulce ziarna, żeby wysypała kurom. ko, ko, ko - gdakały zadowolone i pazurkami drapały ziemię, jakby tam były schowane jakieś smakołyki. A kogut: kukuryku, kukuryku, piał tak głośno , że aż cała okolica go słyszała.

-Kwoka z kurczętami dostanie od babci specjalne jedzenie, tak, tak - tłumaczył Jarek.

 Drzwi do chlewa , w którym mieszkały świnki, były bardzo ciężkie, więc Anulka pomagała  Jarkowi je otworzyć. A w środku? . Co tam było: pochrząkiwania i chrumkania: chru, chrum, chrum. Mama świnka właśnie karmiła swoje prosięta. Jakie były śliczne!

- Wychodzimy - szepnął Jarek - Żeby świnek nie denerwować.

A potem poszli do obory. Anulka dobrze wie , że w oborze mieszkają krowy. Krowa Mela na ich widok zamuczała muuu, odganiając ogonem muchy.

- Jak myślisz, co ona mówi? - zapytała dziewczynka .- Może chwali się swoim synkiem, małym cielaczkiem - odpowiedział Jarek z uśmiechem. A cielaczek stał obok mamy krowy i lekko trącał ją łebkiem, jakby o coś prosił.

- Pewnie, chce się napić mleczka - domysliła się Anulka.

Nagle zauważyli, że nie ma z nimi Miłka. Gdzie mógł się podziać? Szukali w oborze, ale szczeniaczka nie znaleźli. Po chwili usłyszeli gęganie i zagniewany głos babci.

- Miłku! Ty łobuzie, nie wolno gonić gęsi!

Dzieci wybiegły z obory. Babcia trzymała Miłka na rekach, który bardzo zadowolony próbował polizać ją w policzek. Jedna gęś gegała : gę, gę, gę, syczała wyciągała szyję i trzepotała skrzydłąmi. Złościła się na Miłka, że wystraszył jej gąsięta; gę, gę, gę.

- Och, Babciu! - westchnęła Anulka, - tutaj jest pieknie i ciekawie jak w bajce.

Dziadek wyglądał przez okno i usłyszał, co powiedziała wnuczka. Bardzo go to ucieszyło.

- Wiesz Anulko, zaraz zaprowadzę cię w jeszcze jedno miejsce jak z bajki.

 Za domem babci i dziadka była polna droga. Poszli ta drogą, aż doszli do pastwiska. A tam pasły się konie, podskakiwały, biegały, tarzały sie w trawie, ihaha, ihaha, takie były szczęśliwe. A najszczęśliwsza była mama klacz, która nie odstępowała  swojego źrebaka na krok.

 - Na noc zaprowadzamy konie do stajni - tłumaczył dziadek

- Jak będę duża- postanowiła Anulka - to teżzamieszkam na wsi, a ty mnie wszystkiego nauczysz, dziadziusiu. I babcia też i Jarek też

- No to postanowione! odpowiedział Jarek i cała trójka podała sobie ręce.

roamowa na temat opowiadania: Jakie zwierzeta widziała Anulka na wsi?, Gdzie mieszkały świnki, a gdzie krowa?, Dlaczego pies oddalił się od dzieci?, Czy Anulce podobało sie na wsi?, "Jak myślisz, dlaczego?