Statystyki
- Odwiedziny: 451906
- Do końca roku: 231 dni
- Do wakacji: 38 dni
Temat dnia (16.04 – piątek): Cisza i wrzask.
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego – cisza i wrzask.
1. Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner „Schody pełne wrzasku”.
Schody pełne wrzasku
Na obrazku, w słońca blasku
błyszczą SCHODY PEŁNE BLASKU!
Ten, kto na tych schodach stanie,
wrzeszczy jak na zawołanie.
Raz po schodach dzieci gnały,
zamiast mówić, to wrzeszczały.
Kto za dziećmi biegł? Sąsiadka.
Z ręki jej wypadła siatka.
I sąsiadka choć nie chciała,
to na dzieci nawrzeszczała.
Kiedy sąsiad to usłyszał,
wrzasnął: - Cicho! Ma być cisza!
I po schodach biegiem ruszył,
zatykając w biegu uszy.
Co to znów za hałas dziki?
To szczekają dwa jamniki.
Jeden szczeka raz po raz,
a ten drugi cały czas.
Kocur usiadł na poręczy
kocim wrzaskiem wszystkich dręczy.
Wtem dozorca wrzasną tak:
- Tylko miotły tutaj brak!
Po czym miotłę przyniósł z kąta
i ze schodów WRZASK wysprzątał.
2. Omówienie treści wiersza. Przykładowe pytania: Dlaczego schody były pełne wrzasku? Kto się na nich pojawiał? Kto tworzył hałas? (dzieci, sąsiadka, jamniki, kocur) Dlaczego sąsiad zatkał sobie uszy? Jak należy się w swoim mieszkaniu czy na korytarzu, aby nie przeszkadzać innym? Czy uda nam się odpocząć, kiedy wokół jest głośno?
3. Zabawa plastyczna „Słucham i rysuję”. Dziecko kładzie się (na podłodze) i słucha muzyki relaksacyjnej. Następnie stara się narysować swoje skojarzenia, jakie wywołała ta muzyka.
https://www.youtube.com/watch?v=Eh_dH40FRhc
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne.
1. Pogodne ćwiczenia w podskokach
https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
Temat dnia (15.04 – czwartek): Siedem nutek.
Zajęcia matematyczne – kolorowa siódemka.
1. Zabawa „Wstążkowa siódemka”. Rodzic rozkłada wstążkę lub sznurek w kształcie cyfry 7. Dziecko przechodzi po niej kilka razy w różny sposób; stopa przed stopą, skacząc na prawej, potem na lewej nodze.
2. Wykonanie ćwiczenia w KP3 (ćw. 1, s. 36) – kolorowanie szablonu cyfry, rysowanie cyfry palcem po kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, które występują po siedem.
3. „Ile dni ma tydzień?” – dziecko wymienia dni tygodnia, jakie zna. Sprawdzenie odpowiedzi dziecka
"Tydzień liczy siedem dni": https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ
"Dni tygodnia" https://www.youtube.com/watch?v=Y5fAUZna0kI
https://www.youtube.com/watch?v=9r9ZCHM4Z7g
Zajęcia umuzykalniające – po strunach harfy.
1. Wykonanie ćwiczenia w KP3 (ćw. 1, s. 37) – rozwijanie logicznego myślenia i zdolności grafomotorycznych.
2. „Co to jest harfa?” – prezentacja instrumentu.
3. „Dźwięki harfy” – słuchanie utworu: Marcel Tournier Etude de concert "Au Matin" na harfę.
https://www.youtube.com/watch?v=4Plmv75Cwd8
Dziecko za pomocą ruchów ciała oddaje charakter muzyki.
Temat dnia (14.04 – środa): Jaka jest muzyka?
Zajęcia techniczne – robimy instrument.
1. Zabawa słowna „Mój ulubiony instrument to…” Dziecko mówi, jaki jest jego ulubiony instrument i prezentuje sposób grania na nim.
2. Zabawa „Gdzie słychać dźwięki?” – dźwięki słychać wszędzie: w przedszkolu, w domu, na ulicy, na placu zabaw, w lesie, w parku. Wysłuchanie dźwięków i ich rozpozanawanie.
https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc
https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8
3. Zabawa techniczna „Robimy instrument”. Potrzebujemy pudełko tekturowe (może być po chusteczkach higienicznych), włóczkę, dziurkacz. Dziecko wycina z pomocą rodzica w pudełku dziurki po dwóch równoległych stronach. W ich miejsce wplata włóczkę i wiąże tak, aby dwie strony się ze sobą połączyły. Ozdabia instrument, używając flamastrów i kawałków papieru kolorowego. Gotową pracę można wykorzystać jako instrument strunowy do zabaw.
Zajęcia umuzykalniające – jakie to nutki?
1. Wysłuchanie i zaśpiewanie piosenki „Miała baba koguta”
https://www.youtube.com/watch?v=aOl2Chgz0P0
https://www.youtube.com/watch?v=DjIdr-7NWvo
Powtórzenie wiadomości: muzyka „maluje obrazy” na wiele sposobów; nuty utworu mogą być pogodne, skoczne, radosne, taneczne; mogą tez być zadumane, przestraszone, groźne czy rozmarzone; smutne albo wesołe.
Jakie sa nutki w tej piosence?
Temat dnia (13.04 – wtorek): W świecie instrumentów.
Zajęcia rozwijające logiczne myślenie – w świecie instrumentów.
1. Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe piórka” – wydłużenie fazy wydechowej poprzez dmuchanie piórka lub jednej warstwy chusteczki higienicznej.
2. Zabawa „Dźwięki gazetowe”. Dziecko dostaje dwie kartki gazety. Porusza nimi w taki sposób, aby uzyskać dźwięk zbliżony do szumu wiatru.
3. Obejrzenie filmu edukacyjnego " Instrumenty muzyczne" https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg
oraz "Instrumenty muzyczne - zagadki" https://www.youtube.com/watch?v=rXaURvBhjsI
4. Praca plastyczna „Mój ulubiony instrument” – rysowanie ołówkiem, kredkami lub wykonanie dowolną techniką ulubionego instrumentu.
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia przy muzyce.
1. Rytmiczna rozgrzewka w podskokokach https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
2. Skaczemy, biegniemy - wygibasy TV https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
Temat dnia (12.04 – poniedziałek): Butelkowa muzyka.
Zajęcia społeczne – instrumenty perkusyjne.
1. „Kosz pełen instrumentów” – prezentacja instrumentów muzycznych: tamburyn, trójkąt, flet prosty, janczary, bębenek, marakasy.
Nazywanie znanych instrumentów, podawanie skojarzeń związanych z dźwiękiem i wyglądem danego instrumentu.
2. Zabawa naśladowcza „Czarujemy muzykę”. Dziecko wykonuje polecania, np.: Zagraj na bębenku: ram pam pam, ram pam pam.
Weź flet do rąk, przyłóż do ust i zacznij na nim grać.
Teraz czas na skrzypce! Ułóż je na ramieniu, przyłóż brodę do krawędzi, a smyczek do strun.
3. Wykonanie ćwiczenia w KP3 (ćw. 1, s. 36) – utrwalenie wiedzy na temat instrumentów poprzez rozwiązywanie zagadek.
Butelkowa muzyka – eksperymentowanie.
1. Zabawa logopedyczna „Nasza buzia to instrument!” Wydawanie dźwięków zgodnie z instrukcją, np.: Kląskamy. Cmokamy. Nabieramy powietrza do policzków i następnie wypuszczamy.
2. „Butelkowa opowieść” – rodzic szykuje cztery butelki: jedną napełnia do połowy, drugą pozostawia pustą, trzecią napełnia całą, czwartą do ¾ objętości. Dmucha przy szyjkach butelek, prezentując wysokość dźwięków.
3. Ćwiczenie oddechowe „Nasza muzyka”. Dziecko otrzymuje butelke plastikową, do której dmucha, sprawdzając, jaki dźwięk wytwarza się w wyniku takiego działania. Starają się wypuszczać powietrze jak najdłużej.