Przedszkole Samorządowe nr 1 w Krzepicach

06.04 - 09.04. 2021 -Wiosenne porządki

Piątek: 09.04.2021

1. Aktywność językowa:

Wysłuchanie opowiadania Barbary Rokickiej"Coś nie tak"

Kiedy w poniedziałek dzieci przyszły do przedszkola, ze zdziwieniem zauważyły, że ich sala  wygląda inaczej. Ojej! coś wygląda nie tak. Gdzie się podziały zabawki? Nie  ma na półkacj misiów, lalek. samochody gzieś odjechały... Dzieci zaczęły zagladać w kazdy zakoątek. Pusto.Nie ma nawet jednego klocka.

- Proszę pani, gdzie się podziały nasze zabawki?

Pani spojrzała na dzieci zasmucona i powiedziała:

- A jak myślicie? Gdzie są wasze zabawki?

- Może Pani Irenka schowała? - powiedział Krzyś

- A może jakiś złodziej wszedł do przedszkola w nocy i zbrał? - zmartwił się Ignaś

- A może obraziły się na nas , że nie chcemy sprzatać i sobie poszły? - stwierdziło któreś z dzieci.

Dzieci długo dyskutowały, co się stało z zabawkami

- No i co teraz zrobimy? Czym sie teraz będziemy bawili? - zaszlochała Ania

- Będzie nudno - zawtórowała jej Małgosia

Pani spojrzała uważnie na dzieci i powiedziała:

- Pomyslcie, co mozemy zrobić, zeby zabawki wróciły?

- Obiecać, ze zawsze będziemy je sprzatać i odkładać po zabawie na półki - zaproponowała Basia

- Uczeszemy lale i poprosimy pana Darka, aby naprawił nam samochody.

Dzieci obiecały dbać o zabawki i zawsze sprzątać po skonczonej zabawie, żeby tylko półki w sali  znowu się napełniły

- Musimy poczekać. Moze zabawki wrócą - powiedziała pani  - ale czym będziemy sie bawić dzisiaj? Rozejrzyjcie się po sali i pomyślcie.

I zaczęło się wielkie poruszenie1 Jas dostrzegł  w kąciku drewniany kijek.

- Prosze pani, proszę pani, czy ma pani sznurek? - zawołał - Zrobie wędkę. Wytnę rybki z papieru i przymocuję do nich spinacze! Bedziemy wędkować!.

Kasia wycięła w wielkim kartonowym pudle otwór i zrobiła telewizor.. Razem z Amelką nadawały program z bajkami dla dzieci. Wojtuś z Krzysiem przysuneli sobie krzesła i słuchali historii o rycerzach i księżniczkach.

 cały dzien minął wyśmienicie. Kazdy wymyślił z" niczego" jakąś superzabawkę.

- To może zabawki nie sa nam potrzebne? - spytała pani

- Oj nie, ja tesknię za lalką Karolcią - powiedziała Zosia

- - A ja lubię samochodzik Zig Zag - westchnął Adaś

I dzieci przed pójściem do domu napisały ogłoszenie:

"Kochane zabawki, zabaweczki

wróćcie do nas do sali, do sali "Słoneczek".

Obiecujemy dbać o was codziennie! Czekamy!"

I wywiesiły plakat w szatni.

Rano, szybko, każdy bez marudzenia spieszył się do przedszkola. Wszyscy byli ciekawi, czy zabawki wróciły do przedszkola.

Jak myślicie, co zastały dzieci w sali?

 

 Rozmowa nt opowiadania. Przykładowe pytania:

- Co stało się z zabawkami? Dlaczego?

- Jak moglibyśmy zatytuowac opowiadanie?

2. Aktywność ruchowa:

Sprzątamy swój pokój.

3. Aktywność techniczna:dla zainteresowanych.

Wykonujemy zabawkę z "niczego" .

Czwartek: 08.04.2021

1. Aktywność społeczno - przyrodnicza:

Czytamy dziecku wiersz Hanny Zdzitowieckiej "W naszym ogródeczku":

w naszym ogródeczku

zrobimy porządki -

zagrabimy scieżki,

przekopiemy grządki.

 

Na grządkach wyrosnie

fasolka, marchewka,

sałata i groszek,

czerwona rzodkiewka.

 

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki -

będą nam pachniały

fiołki i bratki.

 

nasturcja, goździki,

nagietki i groszek, 

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek


Rozmowa nt prac w ogrodzie. oglądanie okazów warzyw oraz kwiatów wymienionych w wierszu. Opisywanie ich wyglądu. (zdjęcia poniżej tekstu)

 

2. Aktywność plastyczna:

Malujemy farbami kwiaty wiosenne

 

DZIECI STARSZE, KTÓRE MAJĄ W DOMU KSIAŻKI MOGĄ W WOLNYM CZASIE UZUPEŁNIAĆ JE DO KONCA.

 

 

Środa: 07.04.2021

1. Aktywność językowa:

Czytamy dziecku opowiadanie;

- Dzisiaj  będziecie detektywami - powiedziała pani.

Bardzo się zaciekawiliśmy, bo detektywi mają ciekawe życie: chodzą i szuklają śladów a potem rozwiązują zagadki.

- Jakich sladów będziemy szukać? - pyta Ania

- Śladów wiosny- oznajmiła pani

- A w jakich butach cgodzi wiosna? - spytał Marek

Marek jest fajnym kolegoą, ale czasem nic nie rozumie. Wszyscy zaczęliśmy się śmiać, a Marek powiedział, ze nie ma z czego, bo detektywi w telewizji zawsze szukaja sladów butów, no a jeśli nie wiadomo, w jakich butach chodzi wiosna, to skąd będzie wiadomo, jakie ślady zostawia?

- Ślady wiosny są zupełnie inne - wyjasniła pani - najwazniejsze to kwiaty, paczki i kotki, ale nie tylko.. Sami zobaczycie!

Więc ubraliśmy się  i ruszyliśmy na poszukiwania jak prawdziwi detektywi.. Dzien był zimny i pochmurny. Snieg juz stopniał, ale wszystko wygladało buro i brzydko.

 - Lepiej wracajmy - powiedział Janek- przeciez widac, ze wiosna jeszcze nie przyszła

- Gdyby detaktywi tak  szybki sie poddawali, to nie rozwiazaliby zadnej zagdki - odparła pani.

Wiec zaczęliśmy szukac. na pierwszy rzut oka wydawało się , ze wszystko jest tak, jka w zimie. Ale potem zobaczyliśmy, ze jakis ptak wyciąga z krzaków długą słomkę i frunie z nią na drzewo.

- Buduje gniazdo - wyjasnia pani - to juz pierwszy ślad wiosny!

Potem Janek zauważył , ze n żywopłocie pojwiły sie malutkie, jeszcze stulone listeczki.

 - To są paczki - oznajmiła pani.

Marek bardzo sie rozczarował, bo myślał, ze śladami wiosny są paczki z lukrem i ze je znajdziemy i zjemy.

 

Wtorek: 06.04.2021

1. Aktywność badawcza:

Rozwiązywanie zagadek:

Paszczę ma niewielką, zębów nie ma wcale, 

ale za to kurz z dywanu

zjada doskonale! (odkurzacz)

 

Stoi w kącie i woła:

"Chodźcie do mnie, dzieci,

i oddajcie mi papierki, 

bo uwielbiam śmieci" (kosz na śmieci)


Rozmowa nt przedmiotów i urządze służących do utrzymywania porządku (szczotki, odkurzacza, mopa)

przykładowe pytania: 

-Do czego służą te przedmioty?

- Co jest potrzebne , aby zrobić porządek?

- Co trzeba zrobic, żeby odkurzacz zaczał działać?

Zabawa badawcza: " Jak włączyc odkurzacz?" (oglądanie odkurzacza, sprawdzanie, gdzie się go włączai wyłącza) - odkurzanie kawałka dywanu.

Rozmowa nt: "Uwaga! Prąd elektryczny !" Pokazujemy dzieciom znak ostrzegawczy" Uwaga! Urządzenie elektryczne!" i informujemy, ze dzieci nie moga samodzielne włączać urządzeń elektrycznych i widząc taka tabliczkę  trzeba przestrzegać zasad bezpiecznego korzystania z urządzenia elektrycznego.

2. Aktywność plastyczna:

Wykonujemy odkurzacz z rolki po papierze toaletowym, plasteliny i słomki.