Statystyki
- Odwiedziny: 452132
- Do końca roku: 230 dni
- Do wakacji: 37 dni
Temat dnia (02.04 – piątek): Pisanki.
Zajęcia społeczno-plastyczne – pisanki.
1. Wykonanie pisanki techniką decoupage: wycinanie wzorów z serwetek, naklejanie na jajka.
Następnie pokrywanie ich lakierem z pomocą rodzica. https://www.youtube.com/watch?v=EcrQeeJAm6A
2. Wykonanie ćwiczenia w KP3 (ćw. 1, 52 – 53) – rozwijanie sprawności grafomotorycznej poprzez rysowanie po śladzie, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez nalepianie takich samych pisanek, przeliczanie jajek w koszykach.
3. Wysłuchanie piosenek na YouTube:
„Pisanki , kraszanki skarby wielkanocne” https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
"Pisanki, Pisanki" https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
"Wielkanocna piosenka" https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw
ŻYCZĘ WSZYSTKIM DZIECIOM I RODZICOM
ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH
Temat dnia (01.04 – czwartek): Koszyczek wielkanocny.
Zajęcia społeczno-matematyczne – co wkładamy do koszyczka?
1. Zabawa „Co nie pasuje?” Dziecko ogląda obrazki przedstawiające rzeczy, które powinny znajdować się w koszyku oraz takie, które nie powinny się w nim znaleźć. Zadaniem dziecka jest wskazanie właściwej zawartości koszyczka wielkanocnego.
2. Zabawa matematyczna „Dwa koszyki”. Dziecko ogląda koszyki i ocenia gdzie jest więcej, a gdzie mniej przedmiotów.
3. „Świąteczny rysunek” – dziecko dostaje kartkę i rysuje na niej zgodnie z poleceniem rodzica, np.: baranek w prawym górnym rogu, pisanka w lewym górnym rogu, chlebek na środku.
4. Wysłuchanie piosenki na YouTube pt. „Kłótnia w koszyku wielkanocnym” https://www.youtube.com/watch?v=cAKlPIpTJTI
Temat dnia (31.03 – środa): Zabawy z jajkiem.
Zajęcia ruchowe – zabawy z jajkiem.
1. Przygotowujemy jajko ugotowane na twardo. Zabawa ruchowa „Od punktu do punktu”. Dziecko otrzymuje chochlę z ugotowanym jajkiem. Zadaniem dziecka jest przejście z jajkiem wyznaczoną trasą i z powrotem tak, aby jajko upadło.
2. Przygotowujemy patyk. Zabawa sprawdzająca postrzeganie i koordynację wzrokowo-ruchową „Kształty”. Dziecko kolejno rysuje patykiem na podłodze kształty, np.: jajka, słońca, serca.
3. Zabawa „Hop do góry!”. Dziecko ustawia przed sobą jajko i przeskakuje przez nie obunóż do przodu i do tyłu, uważając, aby nie nadepnąć na nie.
4. Zabawa z toczeniem „Do celu”. Dziecko przetacza jajko za pomocą łyżki tak, aby znalazło się w wyznaczonym miejscu. Nie może pomagać sobie drugą ręką.
5. Wykonanie karty świątecznej k.24 z KA – dziecko ozdabia wnętrze kartki według własnych pomysłów, wykorzystując dowolne materiały; następnie, po wypchnięciu jajka, sklejają ze sobą obie strony kartki.
Temat dnia (30. 03 – wtorek): Zwyczaje wielkanocne.
Zajęcia społeczne utrwalające polskie tradycje – zwyczaje wielkanocne.
1. Rozmowa na temat zbliżających się świąt wielkanocnych. Omówienie zwyczajów. Obejrzenie filmu edukacyjnego na YouTube EduKredka - Tradycje Wielkanocne.https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
2. Wysłuchanie wiersza „Malowane jajka”
„Malowane jajka”
Leży na półce mały koszyczek,
A z niego wystaje kilka twarzyczek.
Każda okrągła i zadowolona,
Pięknymi barwami jest ozdobiona.
Pierwsza w krateczkę,
druga ma groszki,
u trzeciej – kwiaty,
u czwartej – prążki,
na piątej gwiazdki,
na szóstej – drzewa,
a mnie ich widok tylko olśniewa.
I tak jak co roku, nie pójdą w kąt,
lecz będą życzyły: Wesołych Świąt!
3. Rozmowa na temat wiersza. Jak wyglądały pisanki? Jakie miały wzory? Ile ich było? – swobodne wypowiedzi dzieci. Prezentacja różnych rodzajów pisanek.
4. Wykonanie własnoręcznie pisanki: z wydmuszki, ze styropianowego jaja, lub na kartce papieru. Techniką dowolną: wyklejanie bibułą lub kolorowym papierem, wylepianie plasteliną, malowanie farbami, kolorowanie kredkami.
5. Zabawa ćwicząca spostrzegawczość „Gdzie ukryły się pisanki?”. Dziecko zamyka oczy. W tym czasie rodzic chowa w domu pisanki (drewniane lub plastikowe). Dziecko otwiera oczy i stara się odszukać ukryte pisanki.
TEMAT DNIA (29.03 – poniedziałek): J jak jajko.
Zajęcia z zakresu wspomagania mowy – kurze jajko.
„Jajko”
Siedziała kura długo na grzędzie.
Siedziała i rozglądała się wszędzie.
Patrzyła w górę, w dół, na wszystkie boki,
Obok niej również siedziały kwoki.
Tak się wierciła, tak się kręciła
I nawet wcale nie zauważyła,
Kiedy to jako w końcu zniosła.
- O! – zagdakała i się podniosła.
2. „Wstążkowa litera” – chodzenie po wstążce ułożonej na podłodze w kształcie litery J.
3. Wykonanie ćwiczenia w KP3 (ćw. 1, s. 58) – kolorowanie szablonu litery, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
Zajęcia plastyczne – koszyk pełen jajek.
4. Wykonanie ćwiczenia w KP3 (ćw. 2, s. 51) – doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, kolorowanie rysunków, sprawdzenie wiedzy przyrodniczej.